وبلاگ

ما همیشه بهترین خدمات را برای
مشتریان خود ارائه می دهیم

سرور مجازی نه‌تنها برای مالکان وب‌سایت، بلکه برای افراد فعال در حوزه‌ی ترید در فارکس و صرافی ارزهای دیجیتال نیز کاربرد دارد. آشنایی با بهترین VPS برای فارکس و بایننس به شما کمک می‌کند تا با سرعت بالا و به‌شکل مستمر ارتباط خود را با سرور حفظ کرده و امنیت بیش‌تری در زمان خرید و فروش داشته باشید. در این مقاله با بررسی تمام جوانب سرور مجازی به شما در انتخاب و خرید مناسب‌ترین VPS کمک خواهیم کرد. 

راهنمای خرید سرور مجازی VPS بایدها و نبایدها 

VPS کوتاه شده‌ی عبارت Virtual Private Server و به معنای سرور خصوصی مجازی است. سرور، کامپیوتر بسیار قدرتمندی است که وظیفه‌ی ذخیره‌ی اطلاعات و انتقال داده‌ها را به شبکه‌ی جهانی یا شبکه‌ی داخلی برعهده دارد. می‌توان گفت VPS به عنوان یک سرور خصوصی، نوعی ارتقا و آپگرید از سرور مجازی اشتراکی است. 

در سرور مجازی اشتراکی، یک سایت با تعداد زیادی از وب‌سایت‌های دیگر در یک سرور قرار می‌گیرد و از منابع مشترکی استفاده می‌کند، این نوع سرور یک راه‌حل موثر برای وب‌سایت‌های کوچک به‌شمار می‌آید. چرا که این گروه از وب‌سایت‌ها به منابع زیاد و ترافیک بالا نیاز ندارند. اما وب‌سایت‌های بزرگ‌تری که سال‌ها در حال فعالیت و تولید محتوا هستند و در موتورهای جستجو رتبه‌ی بالاتر و بازدیدکنندگان بیش‌تری دارند، بهتر است از یک سرور مجازی خصوصی (VPS) استفاده کنند. 

 سرور مجازی VPS برای موبایل اندروید و IOS 

یک سرور پرسرعت و با کیفیت بدون قطعی یکی از فاکتورهای مهم برای فعالیت در بازارهای ارز دیجیتال و بورس جهانی است. شاید این پرسش برای شما نیز پیش آمده باشد که به‌وسیله‌ی تلفن همراه که دارای سیستم‌عامل اندروید و یا IOS است می‌توان به VPS متصل شد و در هر نقطه و هر جا به مدیریت کسب و کار خود پرداخت؟ 

اگر قصد فعالیت در بازارهای بورس داخلی و جهانی و فعالیت در صرافی‌های آنلاین مانند بایننس را دارید حتمن می‌دانید که موبایل مثل ویندوز به‌شکل پیش‌فرض برنامه‌ای برای اتصال به سرور مجازی ندارد و برای اتصال به سرور مجازی باید برنامه‌های کاربردی و مرتبط با آن را نصب کنید.
ریموت دسکتاپ پروتکل اتصال به سرورهایی با سیستم‌عامل ویندوز است، اما مایکروسافت امکان اتصال به سرورهای ویندوزی را از طریق ریموت دسکتاپ با اپلیکیشنی که برای سیستم‌عامل اندروید و آیفون منتشر کرده، فراهم کرده است. 

انتخاب سرور مجازی مناسب با کسب‌وکار

انتخاب سرور مجازی به نیازهای کسب‌وکار و بودجه‌ی شما بستگی دارد. به عنوان نمونه، اگر از اطلاعات زیادی میزبانی می‌کنید، سروری با فضای ذخیره‌سازی نامحدود انتخاب خوبی است. اما اگر عملکرد سایت اولویت شما است، بهتر است روی سرور‌های خصوصی با هسته‌های CPU و RAM اختصاصی سرمایه‌گذاری کنید. زمان خرید سرور مجازی، توجه به ویژگی‌های مهم و اساسی مانند سیستم پشتیبانی، آپ‌تایم، قیمت سالانه، نظرات مشتریان و … بسیار مهم است. 

  • ویژگی‌های اصلی VPS  

منابع یک VPS Plan باید حداقل 50 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، 1 گیگابایت رم و 1 ترابایت پهنای باند را در اختیار داشته باشد. سایر موارد مهم در هنگام انتخاب بهترین VPS برای فارکس، بایننس و موارد دیگر عبارت است از: RAM ،CPU، فضای Disk، پهنای باند، سیستم امنیتی VPS، رابط کاربری، سیستم‌عامل، سرعت اتصال، VPS Uptime، سرور مجازی Managed (مدیریت شده) و سرور مجازی Unmanaged (مدیریت نشده) 

  • قیمت‌گذاری 

قیمت پایین سرور مجازی با ارایه‌ی ویژگی‌های متنوع هم‌خوانی ندارد. ویژگی‌هایی مانند نوع خدمات شرکت، ویژگی‌های منحصربه‌‌فرد خدمات و ویژگی منابع (RAM، CPU و…) ارایه  شده در قیمت‌گذاری دخیل هستند. 

  • ویژگی‌های عمومی VPS 

زمان خرید سرور مجازی خصوصی، به مواردی مانند ارایه‌ی گواهینامه‌های SSL رایگان، ضمانت‌های آپ‌تایم و ارایه‌ی خدمات به سیستم‌عامل‌های لینوکس و ویندوز توجه کنید. 

  • سهولت استفاده 

رابط کاربری و سهولت استفاده یکی از مواردی است که باید در هنگام خرید VPS به آن توجه کرد.

سرور مجازی مناسب برای بورس

سرور مجازی بورس چه امکاناتی را به ما می‌دهد؟ استفاده از سرور مجازی چگونه به ما در کسب رتبه و جایگاه بالا کمک می‌کند؟ پرسش‌هایی که پیش از خرید یا استفاده از این سرورها ممکن است ذهن‌تان را درگیر کرده باشد. اما پاسخ این پرسش کاملن شفاف است. با خرید نسل جدید سرورهای مجازی (VPS) ای ام دی سرور، تنها در ۳۰ ثانیه با منابع و سیستم‌عامل دل‌خواه می‌توانید سرور بسازید و آن را به آسانی مدیریت کنید.  

برای خرید سرور مجازی  شما می‌توانید در دیتاسنترهای موجود در ای ام دی سرور با هسته‌ی پردازشی ابری (vCore) قوی، دیسک پرسرعت، پهنای باند بالا و ترافیک داخلی ارزان سرور مجازی ایرانی بسازید. هم‌چنین هزینه‌ی نخستین هسته‌ی پردازشی ابری (vCore) در VPS ایران به‌عنوان «تخفیف» رایگان در نظر گرفته شده است. اگر نیاز به سرور مجازی خارجی داشته باشید نیز می‌توانید در دیتاسنتر سروریوس هلند با هر تعداد هسته‌ی پردازشی (CPU)، حافظه تصادفی (RAM)، فضای ذخیره‌سازی، ترافیک مصرفی و تعداد IP سرور مجازی اروپا بسازید اما توجه داشته باشید قیمت VPS هلند نسبت به سرور مجازی ایران بیش‌تر‌ است. 

با استفاده از سرور مجازی می‌توانید 24 ساعته و ۷ روز هفته بدون هیچ محدودیتی از اینترنت پر سرعت این سرورها برای سر خطی زدن و انجام امور بورسی و خرید و فروش در بورس استفاده کنید. چرا که شما با خرید سرور مجازی بورس از یک کامپیوتر با سرعت اینترنت بالا و پینگ یک میلی‌ ثانیه برخوردار خواهید شد. 

مزایای استفاده از سرور مجازی VPS در هنگام انجام معاملات بورسی 

استفاده از سرور مجازی مزایایی را به همراه دارد که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم. 

  • انجام معاملات خودکار 

یک سیستم VPS به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید تنظیمات را خودتان انجام دهید و پروسه‌ی خرید و فروش را با موفقیت و با سرعت بیش‌تری انجام دهید. این امر حتی در زمان قطعی برق کامپیوتر شخصی شما هم امکان‌پذیر است. 

این سرورها شبانه‌روزی در دسترس بوده و به‌شکل مستمر نظارت می‌شوند؛ بنابراین بسیار پایدار و قابل‌اعتماد بوده و برای اجرای معاملات مناسب هستند. 

  • ارایه اتصالات بهتر و بیشتر 

به دلیل تغییرات به وجود آمده در بازارهای مالی، لازم است به‌شکل مستمر با پلتفرم‌های معاملاتی و کارگزاران بورسی خود در ارتباط باشید. در نتیجه حتی یک دقیقه قطعی، هزینه‌ی زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت.  

  • حفظ امنیت اطلاعات کاربر 

ممکن است حملات سایبری در هر زمانی رخ دهد. به همین دلیل VPS برای فارکس، با بهره‌گیری از فناوری‌های امنیتی پیشرفته مانند فایروال، احراز هویت، حفاظت DDoS و… امنیت داده‌های شما را تضمین خواهد کرد.  

  • ارایه سرورهای جهانی 

سرویس‌های هاست VPS فارکس، چندین مرکز داده را به معامله‌گران از تمام نقاط جهان معرفی می‌کنند. با انتخاب نزدیک‌ترین سرور به خود، می‌توانید بدون نگرانی در خصوص سرعت پایین و تاخیر، به انجام معاملات بپردازید. 

ترید ارزهای دیجیتال با VPN یا VPS  

سرورهای خصوصی مجازی (VPS) و شبکه های خصوصی مجازی (VPN) هر دو امنیت وب‌سایت شما ارتقا می‌دهند اما در واقع این سرویس‌ها بسیار متفاوت هستند.  

VPN یا Virtual Private Network شبکه‌ای خصوصی و ایمن برای اتصال کاربران به اینترنت و وب‌گردی فراهم و اطلاعات ارسالی و دریافتی آن‌ها را با استفاده از پروتکل‌های خاصی رمز‌گذاری می‌کند. VPS یا Virtual Private Server قسمتی از سرور قدرتمند سخت‌افزاری واقعی است که با کمک شبیه‌ساز‌هایی مثل نرم‌افزار‌های Hyper-V و VMware به سیستم‌عامل‌ها و بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.   

VPS یک سرویس میزبانی مجازی است که اگر دیتاسنتر آن در داخل باشد IP ثابت و اختصاصی ایران را دارد، اما اگر دیتاسنتر آن در خارج از کشور باشد، IP اختصاصی و ثابت خارج از کشور را خواهد داشت. به همین دلیل شبیه به یک کامپیوتر در موقعیت یک کشور خارجی برای شما عمل می‌کند. اما VPN یک سیستم برای تغییر موقت IP است و به شما IP خارج اما موقت ارایه می‌کند که با هر بار قطع و وصل شدن، IP شما تغییر خواهد کرد. بنابراین VPS انتخاب بهتری است، چرا که کاملن مانند یک سیستم همیشه روشن در کشور خارجی عمل می‌کند و با قطع شدن اتصال شما، IP تغییر نمی‌کند.  

راهنمای خرید سرور مجازی برای ترید در صرافی 

به دلیل استفاده از VPN و تغییر IP، احتمال به خطر افتادن و محدود شدن در پلتفرم‌های معاملاتی پرطرفدار ارز دیجیتال مانند بایننس و کوکوین وجود دارد. کاربران می‌توانند با استفاده از VPS یا VPN به این صرافی‌ها دسترسی پیدا کرده و خرید و فروش رمزارز مورد نظر را انجام دهند.  

مزایای استفاده از  VPS بایننس 

با در اختیار داشتن یک آدرس IP ثابت و اختصاصی و امکان انتخاب سرور از میان چندین موقعیت مکانی مختلف، شانس شما برای داشتن معاملات موفق نیز بالا می‌رود. Binance VPS با استفاده از سخت‌افزارهای کارآمد و پیشرفته برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال بهینه شده است. 

سرور مجازی بر اساس موقعیت مکانی 

افراد با اهداف مختلف مانند ساخت وب‌سایت، ویدیو گیم، ترید در صرافی ارز دیجیتال، ترید در بورس فارکس یا حتی وب‌گردی در فضای اینترنت از سرور مجازی استفاده می‌کنند. در هر صورت برای دستیابی به بهترین کیفیت و سرعت، باید به سایر موارد مهم موجود در لیست راهنمای خرید سرور مجازی، توجه داشته باشید. 

  • فاصله سرور با کاربر 

مورد مهم دیگر، نزدیک بودن شما به کشوری است که سرور در آن قرار دارد. هرچه فاصله‌ی شما با سرور کمتر باشد، بسته‌ها (packets) سریع‌تر از طریق اینترنت منتقل می‌شوند. در نهایت کیفیت اتصال بهتری خواهید داشت. فاصله‌ی مکانی ایران تا اروپا نسبت به کانادا و آمریکا کمتر بوده و پیشنهاد می‌شود برای داشتن سرعت بیش‌تر از سرورهای مجازی اروپایی مانند هلند استفاده کنید. 

  • توجه به موقعیت سرور و مخاطبان سایت 

اگر افراد داخل ایران مخاطب هدف سایت شما هستند، جهت افزایش سرعت و ارایه‌ی خدمات بهتر انتخاب سرور مجازی ایران منطقی‌تر است. اما اگر مخاطبان شما به یک موقعیت مکانی خاص محدود نمی‌شوند، سروری را انتخاب کنید که از نظر ویژگی‌های سخت‌افزاری و امنیتی در رتبه‌ی مناسبی قرار داشته باشد.  

راهنمای خرید سرور مجازی ایران 

سرورهای مجازی ایران به دلیل موقعیت مکانی نزدیک، برای کاربران داخلی گزینه‌ی بسیار مناسبی هستند. برخی شرکت‌ها امکان خرید و راه‌اندازی سرور مجازی عمومی، سرور مجازی حافظه‌ای، سرور مجازی پردازشی و سرور مجازی با منابع دل‌خواه را برای کاربران فراهم می‌کنند.  

راهنمای خرید سرور مجازی اروپا 

استفاده از سرور مجازی برخی از کشورهای اروپایی مانند هلند بدون اعمال محدودیت‌های خاص دسترسی‌های گسترده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. به همین دلیل یک VPS اروپایی مناسب، بهترین سرور بایننس و ترید در فارکس خواهد بود. 

بهترین سیستم‌عامل برای سرور مجازی 

در حال حاضر ویندوز، لینوکس و میکروتیک به‌عنوان بهترین سیستم‌عامل‌های سرور مجازی شناخته می‌شوند. اما به‌شکل کلی بهترین سیستم‌عامل سرور مجازی به نوع نیازهای فرد و ویژگی‌های ارایه شده در سیستم‌عامل مدنظر بستگی دارد. 

راهنمای خرید سرور مجازی لینوکس 

لینوکس یک سیستم‌عامل کامپیوتری منبع‌باز بوده و ۷۰ درصد از سرورهای وب موجود در سراسر جهان را پوشش می‌دهد. در مقابل سیستم‌عامل ویندوز، لینوکس به‌عنوان یک جایگزین پایدار، ایمن و مقرون‌به‌صرفه در نظر گرفته می‌شود.  

Linux VPS، نسبت به سایر سیستم‌عامل‌های موجود، پرتقاضاترین پلتفرم برای اجرای اپلیکیشن‌های منبع‌باز از جمله انجمن‌ها، سیستم‌های مدیریت محتوا و فروشگاه‌های آنلاین است. با استفاده از Perl، PHP، MySQL یا WordPress، می‌توان از سیستم‌عامل لینوکس استفاده کرد. 

 

مزایا و معایب خرید سرور مجازی لینوکس

 

مزایای خرید سرور مجازی لینوکس

  • ارایه‌ی طیف گسترده‌ای از ‌توزیع‌ها مانند Ubuntu، Debian، CentOS و…
  • کارکرد یکپارچه با زبان‌های رایگان مانند PHP و اپلیکیشن‌ها 
  • دسترسی به SSH  
  • کاربرپسند بودن cPanel آن 
  • اجرای هم‌زمان و راحت تعداد زیادی از فرمان‌ها 

معایب خرید سرور مجازی لینوکس

  • بر خلاف ویندوز که رابط کاربری بصری و آسانی دارد، دسترسی SSH لینوکس، استفاده از آن را کمی دشوار کرده است. 

راهنمای خرید سرور مجازی ویندوز  

بسته‌ی میزبانی ویندوز VPS از میزبانی تعداد نامحدودی دامنه پشتیبانی می‌کند. همچنین فرایند مدیریت هر دامنه را از یک حساب جداگانه ساده‌تر کرده و درعین‌حال RAM کافی برای عملکرد صحیح هر وب‌سایت را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر نیاز به استفاده از پیکربندی سرور اختصاصی، نصب نرم‌افزار سفارشی یا سایر برنامه‌نویسی‌های پیشرفته دارید، بهتر است میزبانی وب‌سایت خود را روی پلتفرم ویندوز VPS انجام دهید. 

مزایا و معایب خرید سرور مجازی ویندوز

 

مزایای خرید سرور مجازی ویندوز

  • عدم نیاز به دانش و مهارت فنی خاص در زمان راه‌اندازی 
  • گزینه‌ی مناسب برای وبسایت‌‌هایی با ترافیک بالا 
  • ارایه‌ی ویژگی‌های امنیتی پیشرفته 
  • رابط کاربری مناسب و آسان  

معایب خرید سرور مجازی ویندوز

  • عدم پشتیبانی از cPanel 
  • عدم ادغام مناسب با سایر زبان‌های برنامه‌نویسی منبع‌باز، نسبت به لینوکس 

راهنمای خرید سرور مجازی میکروتیک 

یکی دیگر از سرورهای مجازی موجود، سرور مجازی میکروتیک نام دارد. در سرور مجازی میکروتیک از سیستم‌عامل Mikro tik Router OS استفاده شده و از آن به‌عنوان ابزاری برای کنترل ترافیک شبکه‌ها استفاده می‌شود.  

سرور مجازی میکروتیک برای روترهای خود ۶ لایسنس مختلف را در نظر گرفته و هر یک از لایسنس‌ها به‌عنوان یک سطح مجزا عمل می‌کنند. هرچه سطح لایسنس مربوطه بالاتر باشد، امکانات بیش‌تری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. هم‌چنین این امکان وجود دارد تا از سرور مجازی میکروتیک برای استفاده‌ی فایروال، وایرلس و میزبانی از اتصالاتی مانند PPPOE و PPTP استفاده کرد.  

مزایا و معایب خرید سرور مجازی میکروتیک 

 

مزایای خرید سرور مجازی میکروتیک

  • امکان نصب و راه‌اندازی آسان 
  • ارایه‌ی سرعت بالا  
  • امکان تنظیم میکروتیک به‌وسیله‌ی Telnet ، SSH و Web server داخلی و رابط ویندوزی به همراه MicroTik به نام Winbox  
  • به‌روزرسانی پیوسته و منظم 
  • ارایه‌ی امکانات جانبی مانند User Maneger 

معایب خرید سرور مجازی میکروتیک

  • محدودیت سرور مجازی میکروتیک از نظر امکانات سخت‌افزاری  
  • عملکرد ضعیف در محیط‌های بزرگ 
  • سطح امنیتی پایین‌تر و عدم پشتیبانی مناسب نسبت به سایر رقبا

راهنمای انتخاب بهترین شرکت برای ارایه‌ی سرور مجازی  

خرید سرور مجازی برای مشاغل و افرادی که قصد اجرای وب‌سایت‌های پربازدید، خدمات سفارشی یا برنامه‌های کاربردی و پیچیده‌ی وب را دارند، گزینه‌ی ایده‌آلی است. از طرفی اگر نمی‌خواهید به‌شکل مکرر برنامه‌های مشترک جداگانه تهیه کنید، می‌توانید یک بسته‌ی میزبانی ویندوز VPS خریداری کنید. 

انتخاب بهترین VPS برای فارکس و یا خرید بهترین سرور بایننس نیازمند در نظر گرفتن موارد متعددی است. قبل از انتخاب شرکت ارایه‌‌دهنده‌ی سرور مجازی بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید. 

  • موقعیت مکانی و پهنای باند سرور 

 موقعیت مکانی سرور شما در سرعت انتقال داده‌ها در شبکه‌ها تاثیر می‌گذارد. هرچه موقعیت مکانی کاربر به سرور نزدیک‌تر باشد، اطلاعات را سریع‌تر دریافت خواهد کرد. 

  • اندازه RAM 

لازم است رم شما برای اجرا در سرور اصلی و همچنین تمام پایانه‌های در حال اجرا ظرفیت کافی را داشته باشید. 

  • سرعت CPU 

سرعت پردازنده (CPU)، مانند RAM، این اطمینان را می‌دهد که ترمینال‌ها به دلیل نارسایی فریز نشده و به‌درستی کار کنند. 

  • قیمت سرور مجازی 

اگر چه در اختیار داشتن یک Forex VPS Hosting Plan رایگان ایده‌ی جذابی است، اما به دلیل داشتن سرعت و امنیت پایین، گزینه‌ی مناسبی نیست. 

  • در نظر گرفتن سیستم‌عامل 

اکثر پلتفرم‌های معاملاتی مبتنی بر ویندوز هستند. اگر از پلتفرم دیگری استفاده می‌کنید، لازم است نرم‌افزار جدیدی را نصب‌کرده یا شبکه VPS خود را دوباره پیکربندی کنید تا تغییرات مورد نظر اعمال شوند.